Xirinxina, de la companyia L’Atapeïda, peça seleccionada per a la segona fase de la convocatòria Embrions

L’espectacle es podrà veure al Festival Itineràncies de Prats de Lluçanès i a l’Escena Poblenou 2026

L’espectacle Xirinxina, de la companyia L’Atapeïda, ha estat la peça escollida per a la segona fase de la convocatòria Embrions. Després de la mostra de quinze minuts que van presentar en el marc de la primera fase, la companyia dirigida per Elena Lalucat rebrà un suport econòmic i d’acompanyament amb diverses accions al llarg dels pròxims mesos. 

 

La primera d’elles serà una mostra en el Festival Itineràncies de Prats de Lluçanès, que se celebrarà del 12 al 14 de desembre. La peça es podrà veure diumenge 14 al matí al Jardí de Cal Bach, amb un format de 30 minuts. Més endavant, també a Prats, la companyia farà una residència a l’espai La Teulera. Ja el 2026, tindrà l’oportunitat de fer una residència de tres setmanes a la Nau Ivanow de Barcelona, per acabar a l’octubre actuant al 25è Festival Escena Poblenou.

 

Xirinxina és un espectacle de dansa, acrobàcia i clown per a tots els públics, en què dues dones ens parlen de la idea de “càrrega” a través del moviment, el teatre físic i l’humor. Amb aquesta segona fase, des del festival Escena Poblenou promovem la continuïtat de l’espectacle en procés i reafirmem la nostra aposta per al suport a la creació, que aquest any hem consolidat a través de tres convocatòries. Alhora, també reivindiquem la necessitat de crear complicitats i generar xarxa entre les diferents entitats escèniques. La tria de l’espectacle guanyador l’ha realitzada la comissió seleccionadora, formada enguany per Miquel Barcelona (La Turbo), Xavi Campón (Festival AlCarrer i Atrium Viladecans), Alícia Martí (Barcelona Districte Cultural), Roser Montané (Cardant Cultura), Margarida Troguet i Taull (gestora escènica curatorial) i Ada Vilaró (Escena Poblenou).